5 نکته ای که پیش از انجام اسکراب صورت و بدن باید به آن دقت کنید

برای داشتن یک پوست صاف و یک‌دست، لایه برداری پوست اهمیت زیادی دارد و استفاده از اسکراب یکی از بهترین روش‌های لایه برداری پوست است. اسکراب یک روش فیزیکی برای حذف سلول‌های مرده سطح پوست محسوب می‌شود که می‌تواند پوست شما را شفاف‌تر و شاداب‌تر کند. انواع اسکراب که برای پوست صورت استفاده می‌شوند، با اسکراب‌های بدن تفاوت دارند و دلیل آن حساس‌تر بودن پوست صورت است. اما چگونه می‌توان از اسکراب‌های پوستی استفاده کرد و رعایت چه نکاتی پیش از استفاده از اسکراب اهمیت دارد؟

اسکراب چیست؟ چند بار در هفته از اسکراب استفاده کنیم؟

اسکراب یک محصول مراقبتی است که برای لایه برداری فیزیکی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول به صورت گرانول‌ها یا دانه‌های ریز تولید می‌شود که عمل حذف سلول‌های مرده پوست را به صورت فیزیکی انجام می‌دهند تا پوست سالم‌تر و شاداب‌تری داشته باشید. شما متناسب با نوع پوست خود، به حداقل یک بار لایه برداری در طول هفته نیاز دارید.استفاده از اسکراب در فصل پاییز و زمستان می‌تواند به طور غیرمستقیم در بهبود علائم سرماخوردگی هم مؤثر باشد. هنگامی که بدن به دلیل سرماخوردگی ضعیف و خسته می‌شود، پوست نیز ممکن است کدر و خشک شود. اسکراب با حذف سلول‌های مرده و تحریک گردش خون، به بازسازی پوست کمک می‌کند و ظاهر شاداب‌تری به آن می‌بخشد. همچنین، احساس لطافت و تازگی پس از استفاده از اسکراب می‌تواند روحیه شما را در زمان‌هایی که با علائم سرماخوردگی دست و پنجه نرم می‌کنید، بهبود دهد و به تسکین بخشی از استرس و خستگی مرتبط با آن کمک کند. 

مدت زمان استفاده از اسکراب روی پوست هم به شرایط پوست شما بستگی دارد که این زمان برای پوست‌های حساس ۳۰ ثانیه و برای انواع پوست چرب و مختلط، ۶۰ ثانیه است. همچنین بازه زمانی و دفعات اسکراب با توجه به نوع پوست به شرح زیر است:

  • پوست‌های چرب: ۲ تا ۳ بار در هفته
  • پوست‌های خشک: ۱ تا ۲ بار در هفته
  • پوست‌های حساس: ۱ بار در هفته یا هر دو هفته یک‌بار
  • پوست‌های مختلط: 1 تا 2 بار در هفته

نکات مهم پیش از اسکراب صورت و بدن

پیش از آنکه استفاده از اسکراب‌های پوستی را آغاز کنید، ابتدا باید نکات مختلفی را مدنظر قرار دهید تا بهترین نتیجه را از لایه برداری پوست به دست آورید. در ادامه با مهم‌ترین نکات قبل از اسکراب پوست آشنا می‌شوید.

۱. آیا شرایط پوست شما برای استفاده از اسکراب مناسب است؟

افرادی که دچار مشکلات و بیماری‌های پوستی مانند روزاسه، زگیل، آکنه التهابی یا تبخال هستند، مجاز به مصرف انواع اسکراب نخواهند بود. اسکراب می‌تواند این مشکلات پوستی را تشدید کند و عوارض مختلفی را به دنبال داشته باشد. اگر دچار مشکلات پوستی هستید یا سابقه آن‌ها را دارید؛ پیش از تصمیم به مصرف اسکراب‌ها، ابتدا با یک متخصص پوست مشورت کنید.

۲. اسکراب مناسب پوست خود تهیه کنید

پوست شما ممکن است چرب، خشک، مختلط یا حساس باشد و باید محصولات پوستی متناسب با شرایط پوست خود را انتخاب کنید. اسکراب‌ها نیز برای انواع پوست تولید و به بازار عرضه می‌شوند. همچنین باید اسکراب مناسب خود را از برندهای معتبر و شناخته شده تهیه کنید. علاوه بر نوع اسکراب، شرایط پوست شما، مدت زمان اسکراب و بازه زمانی بین دفعات استفاده از اسکراب را مشخص می‌کند.

۳. راهنمای بسته بندی اسکراب را مطالعه کنید

پس از انتخاب یک اسکراب مناسب و خرید آن، راهنمای داخل بسته‌بندی محصول را به دقت مطالعه کنید. در این راهنما، روش درست استفاده از اسکراب، ترکیبات و فرمولاسیون، موارد احتیاطی، تداخل‌های احتمالی و مدت زمان استفاده از اسکراب مشخص شده است. علاوه بر این، بررسی تاریخ انقضا و تاریخ تولید محصول نیز اهمیت زیادی دارد.

۴. پوست خود را با شوینده مناسب بشویید

پیش از لایه برداری پوست، ابتدا باید محصولات آرایشی و آلودگی‌های سطح پوست را پاکسازی کنید. برای این کار به یک شوینده مناسب نیاز دارید تا پوست را با آب و شوینده بشویید و به خوبی تمیز کنید. شستشو پوست پیش از اسکراب زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که اسکراب شما تنها لایه بردار باشد و قابلیت پاکسازی پوست را نداشته باشد.

۵. پیش از اسکراب، پوست را مرطوب کنید

سطح پوست شما برای استفاده از لایه بردار باید مرطوب باشد تا ذرات اسکراب به راحتی روی پوست جابه‌جا شوند. البته این مرطوب بودن پوست، به معنای استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده نیست! پیش از آغاز اسکراب پوست، آن را با آب گرم مرطوب کنید. اهمیت مرطوب بودن پوست باعث می‌شود تا بهترین زمان اسکراب بدن، هنگام استحمام باشد.

نحوه صحیح استفاده از اسکراب

حال که برای استفاده از اسکراب پوست آماده هستید، مطابق مراحل زیر پیش بروید و به روش اصولی، پوست خود را لایه برداری کنید:

  1. با شستشو و سپس مرطوب کردن پوست با آب گرم، برای استفاده از اسکراب آماده شوید.
  2. مقداری از اسکراب را با انگشتان خود بردارید و به آرامی و با حرکات دورانی، پوست را ماساژ دهید.
  3. پوست خود را با آب ولرم رو به سرد، آبکشی کنید تا ذرات اسکراب از سطح پوست حذف شوند.
  4. با یک حوله یا دستمال نرم و تمیز، پوست خود را به آرامی خشک کنید.
  5. از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید تا سطح پوست شما نرم و مرطوب شود.

خرید بهترین انواع اسکراب صورت و بدن

برای خرید محصولات مراقبتی پوست مانند انواع اسکراب صورت و بدن حساس باشید و تنها به سراغ برندهای معتبر بروید. به خاطر داشته باشید که محصولات فیک یا برندهای ناشناخته و بی اعتبار، نه تنها برای پوست شما مفید نیستند، بلکه ممکن است موجب بروز مشکلات پوستی شوند. اگر به دنبال برندهای معتبر و محصولات اصل هستید، باید خرید خود را از فروشگاه‌های رسمی و معتبر مانند وب‌سایت دیجی کالا انجام دهید.

خرید اسکراب صورت و بدن از دیجی کالا یکی از بهترین روش‌های خرید اسکراب‌های پوستی است تا بتوانید بهترین انواع اسکراب را از برندهای معتبر خریداری کنید. کلیه محصولات دیجی کالا با تضمین اصالت و کیفیت کالا به فروش می‌رسند و با توجه به کیفیت آن‌ها، مناسب‌ترین قیمت ممکن را دارند.

لطفاامتیاز دهید
دیابت

یافته محققان هلندی: شب زنده‌داری با افزایش خطر دیابت نوع ۲ مرتبط است

یافته محققان هلندی: شب زنده‌داری با افزایش خطر دیابت نوع ۲ مرتبط است محققان هلندی دریافتند که افرادی که شب‌ها دیر به رختخواب می‌روند، تقریباً ۵۰ درصد بیشتر از کسانی که زودتر می‌خوابند، در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مدیسن نت، این مطالعه نشان می‌دهد که افزایش خطر دیابت نوع ۲ در شب زنده‌دارها حتی پس از در نظر گرفتن عوامل سبک زندگی ناسالم مانند رژیم غذایی نامناسب، کم‌تحرکی، مصرف الکل، سیگار کشیدن و خواب ناکافی همچنان وجود دارد.
جرون ون درولد، محقق ارشد از مرکز پزشکی دانشگاه لیدن در هلند، توضیح داد: «یکی از دلایل ممکن این است که ریتم شبانه‌روزی بدن در افرادی که دیر به رختخواب می‌روند، با برنامه‌های کاری و اجتماعی جامعه هماهنگ نیست. این ناهماهنگی می‌تواند به اختلالات متابولیک و در نهایت دیابت نوع ۲ منجر شود.»
در این مطالعه، محققان داده‌های سلامتی بیش از ۵۰۰۰ نفر که در تحقیق در حال انجامی درباره تأثیر چربی بدن بر بیماری‌ها شرکت کرده بودند، مورد بررسی قرار دادند. این داده‌ها شامل زمان‌های خواب و بیداری معمول هر فرد و عوامل سبک زندگی مرتبط با خطر دیابت بود.
ون درولد افزود: «مطالعات قبلی نشان داده‌اند که افراد با کرونوتیپ دیرهنگام، که دیر به رختخواب می‌روند و دیرتر بیدار می‌شوند، بیشتر به سبک زندگی ناسالم تمایل دارند. این افراد بیشتر در معرض سیگار کشیدن یا داشتن رژیم غذایی ناسالم هستند که خطر ابتلا به چاقی و اختلالات متابولیک از جمله دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد.»
در طول حدود شش سال پیگیری، ۲۲۵ نفر از شرکت‌کنندگان به دیابت نوع ۲ مبتلا شدند. نتایج نشان داد که شب زنده‌دارها ۴۶ درصد بیشتر از دیگران در معرض دیابت نوع ۲ هستند.
محققان تأکید کردند که خطر ابتلا به دیابت در افرادی که سحرخیز هستند یا الگوهای خواب متوسط دارند، افزایش نمی‌یابد. همچنین، شب زنده‌دارها دارای شاخص توده بدنی بالاتر، دور کمر بزرگ‌تر و چربی پنهان‌تر در بدن هستند. به عنوان مثال، آن‌ها ۱۴ درصد چربی کبد بیشتری نسبت به افرادی با الگوهای خواب متوسط دارند.
ون درولد گفت: «افرادی که کرونوتیپ دیرهنگام دارند، به دلیل چربی بدن بالاتر و چربی احشایی بیشتر، در معرض خطر بیشتری برای دیابت نوع ۲ هستند. گام بعدی بررسی این است که آیا تغییر در زمان‌بندی عادات سبک زندگی این افراد می‌تواند بهبود سلامت متابولیک آن‌ها را به همراه داشته باشد یا خیر.»

اطلاعات بیشتر
دیابت

خطر بالای ابتلا به آسم در مبتلایان به دیابت نوع ۲

خطر بالای ابتلا به آسم در مبتلایان به دیابت نوع ۲ مطالعات جدید نشان می‌دهد که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، نزدیک به دو برابر بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به آسم هستند. همچنین، آسمی‌ها نیز به میزان قابل توجهی در خطر دیابت نوع ۲ قرار دارند.
به گزارش هلث دی نیوز، تحقیقات جدید حاکی از آن است که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نسبت به افراد عادی، ۸۳ درصد بیشتر در معرض ابتلا به آسم قرار دارند. این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که افراد مبتلا به آسم نیز با افزایش ۲۸ درصدی احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ مواجه هستند.
دکتر “نام نگوین”، محقق ارشد از دانشگاه پزشکی تایپه در تایوان، تأکید می‌کند که این ارتباط دوسویه بین دیابت نوع ۲ و آسم، اهمیت آگاهی بیشتر در میان بیماران و ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی را نشان می‌دهد.
این یافته‌ها بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های ۱۷ میلیون نفر از ۱۴ مطالعه پیشین به‌دست آمده است. نکته جالب این است که هرچه شدت آسم بیشتر باشد، احتمال بروز دیابت نوع ۲ نیز افزایش می‌یابد. نگوین افزود که مطالعات آینده باید به بررسی ارتباطات احتمالی بین این دو بیماری بپردازد و راهبردهای پیشگیرانه را برای کاهش خطر دیابت نوع ۲ در افراد مبتلا به آسم پیشنهاد کند.
او همچنین به اهمیت مدیریت دقیق استفاده از کورتیکواستروئیدها اشاره کرد که می‌تواند نه تنها باعث افزایش موقت قند خون شود، بلکه خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را نیز افزایش دهد.

اطلاعات بیشتر
دیابت

راهکارهایی طلایی برای تغذیه سالم دیابتی ها

راهکارهایی طلایی برای تغذیه سالم دیابتی ها تکنیک های ساده زیر به شما کمک می کند که قند خون خود را کنترل کنید و سالم تر زندگی کنید.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب ام دی، اگر دیابت دارید بهتر است که غذاهای مناسب را برای کنترل دیابت خود انتخاب کنید و سعی کنید به جای بیرون غذا خوردن در خانه آشپزی کنید. وقتی خودتان غذا درست می کنید، پیگیری آنچه می خورید آسان تر می شود.
نکات زیر را قبل از آشپزی کردن در نظر بگیرید:
1. کلی فکر کنید از برنج قهوه ای و ماکارونی سبوس دار استفاده کنید. به دنبال آرد و نان 100% گندم کامل و سایر غلات کامل مانند جو باشید.
انتخاب را ساده نگه دارید. به عنوان مثال، اگر وقتتان کم است، یک بسته برنج قهوه ای منجمد از قبل پخته شده را در مایکروویو گرم کنید.
2. فیبر بیشتر مصرف کنید حداقل 8 گرم فیبر در هر وعده غذایی را هدف قرار دهید، به خصوص زمانی که غذاهای غنی از کربوهیدرات می خورید. اینکار به مدیریت قند خون، حفظ احساس سیری و برای سلامت قلب شما کمک می کند. این تکنیک بسیار مهم است زیرا دیابت احتمال بیماری قلبی را بیشتر می کند و اگر فیبر بیشتری مصرف کنید می توانید از آن پیشگیری کنید.
سعی کنید موارد زیر را امتحان کنید:
نخود فرنگی لوبیا جو دوسر جو میوه هایی مانند سیب، گلابی، توت و مرکبات سبزیجاتی مانند سیب زمینی شیرین، کلم بروکسل، کلم بروکلی، هویج و چغندر 3. برخی از کربوهیدرات ها را با چربی خوب جایگزین کنید چربی های تک غیراشباع مانند آجیل، آووکادو، روغن زیتون و روغن کانولا می توانند به کاهش قند خون شما کمک کنند. فقط از مصرف وعده های زیاد خودداری کنید تا کالری زیادی دریافت نکنید.
آجیل و آووکادو را به سالاد و خوراکی های مختلف اضافه کنید. به دنبال سس های سالاد، مارینادها و سس های تهیه شده با روغن کانولا یا زیتون باشید. می توانید با این دو روغن هم غذای خود را به خوبی بپزید.
4. غذاهایی بخورید که قند خون را افزایش نمی دهند گزینه های خوبی که به احتمال زیاد باعث افزایش سطح قند خون شما نمی شوند عبارتند از: گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی، آووکادو، سالاد سبزیجات، تخم مرغ و پنیر. این موارد را به بشقاب خود اضافه کنید تا به تعادل غذاهایی که کربوهیدرات می خورید کمک کنید.
5. چربی اشباع کمتری مصرف کنید غذاهایی با چربی اشباع کمتر انتخاب کنید. برای مثال بهتر است از سس خامه ای صرف نظر کنید و به دنبال تکه های گوشتی بدون چربی، لبنیات بدون چربی یا کم چرب و منابع گیاهی پروتئین مانند لوبیا، عدس یا آجیل باشید.
6. به اندازه وعده غذایی پایبند باشید آیا دستور غذای شما بیان می کند که کالری، کربوهیدرات، فیبر و چربی موجود در غذای شما چقدر است؟ این اطلاعات مفید است. پس تنها کاری که باید انجام دهید این است که به اندازه وعده پیشنهادی پایبند باشید.
7. به چربی گیاهی فکر کنید روغن کانولا یا روغن زیتون را به مواد اولیه خود برای پخت و آماده سازی غذا تبدیل کنید. هر دو غنی از چربی تک غیراشباع هستند. روغن کانولا همچنین دارای اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامت قلب است.
8. سالاد آماده داشته باشید یک سالاد بزرگ اسفناج یا سالاد کاهوی رومی پر از سبزیجات را در یک ظرف در بسته بدون سس نگهداری کنید. می‌توانید آن را همراه با شام یا به عنوان میان‌وعده برای چند روز آینده میل کنید.
9. دسر میوه ای آماده کنید با چند تکه چاقو می توانید چند تکه میوه را به یک سالاد میوه زیبا تبدیل کنید. روی آن آب لیمو بریزید. ویتامین C موجود در آب لیمو از قهوه ای شدن میوه ها جلوگیری می کند.
10. نوشیدنی سالم انتخ..

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *