• کدخبر: 36445
  • تاریخ انتشار خبر: ۱۰:۲۵ ق.ظ - یکشنبه ۱۳۹۵/۰۹/۷
  • چاپ خبر
246050
به بهانه هفته بسیج مستضعفین؛

ابطال تزویر تجدد و جمود تحجر به واسطه بسیج زنان

بعد از پیروزی انقلاب و در چنین شرایطی بود که بسیج خواهران علمدار حضور فعالانه و عفیفانه زن در اجتماع شد، در زمان جنگ در پشت جبهه نقشی حیاتی در کمک‌رسانی و امداد به جبهه را ایفا نمود و بعد از جنگ نیز در عرصه‌های مختلف حضور فعالانه خویش را حفظ کرده است و با همین حضور، تزویر تجدد و جمود تحجر را باطل کرد.

پایگاه تحلیلی خبری آرمان زنان – نوشین درخشان / بسیج در ابتدا اجرای فرمان امام بود برای ایجاد اتحاد بین نیروهای مردمی مدافع انقلاب. و دفاع از انقلاب نه زن و مرد می‌شناخت، نه پیر و جوان و از اتفاق همه خود را مدافع انقلاب می‌دانستند؛ حتی کودکان و نوجوانان.

با تهاجم نظامی رژیم بعثی عراق به ایران و در شرایطی که ارتش هنوز بعد از انقلاب انسجام لازم را پیدا نکرده بود نقش نیروهایی که امام زیر پرچم بسیج برای دفاع از کیان انقلاب جمع کرده بود به‌ خوبی نمایان شد و جوانان و نوجوان تشکیل‌دهندگان اصلی بدنه بسیج شدند تا با خون خود شجره طیبه بسیج را در مدرسه عشق آبیاری کنند و تا ابد مصداق اخلاص و فداکاری شوند و نام و نشان در گمنامی پیدا کنند. بسیج از دیدگاه حضرت روح‌الله از الطاف جلیه الهی بود و امام خامنه‌ای آن را الهامی الهی توصیف فرمودند بر قلب امام راحل.

بزرگ‌ترین افتخار بسیج آن بود که امام بسیجیان، خود را یکی از جمع آنان می‌دانست و می فرمود: «در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجى ‏ام‏».

در مدرسه عشق زنان نیز تلمذ کرده و در تناور شدن شجره طیبه‌ای که اصلها ثابت و فرعها فالسماء است تلاش نمودند. اگر مردان با خون خود به بسیج اعتبار و هویت بخشیدند زنان به خون‌ دل خوردن و اشک دیدگانی در فراق عزیزان خود ریختند اما زینب وار استقامت کردند و لب به شکوائیه نگشودند و از اعتبار و هویت بسیج پاسداری کردند.

دفاع زنان از انقلاب در تحمل عزتمندانه و زینب گونه درد فراق مادران و همسران شهدا خلاصه نشد، بلکه؛ ای‌ بسا مردانی که به‌ واسطه مادران و همسران بسیجی خود راه بهشت را پیدا کردند و مگر نه این است که وقتی زن علم دفاع از اسلام بر دوش می‌گیرد به این معناست که یک خانواده نیز این علم را بر دوش دارد، به همین خاطر است که بسیج خواهران را نقطه اوج ایمان دانسته‌اند.

انقلاب ایران در شرایطی به پیروزی رسید که قبل از انقلاب ظلمی مضاعف بر زنان رفته بود و حقوق زن در بین لبه دو تیغ تجدد و تحجر قرار داشت. تجدد، زن را در مقام عروسکی می‌پسندید که ملعبه هوسرانی و شهوترانی مردان بوالهوس باشد و از این بردگی مدرن به‌ عنوان آزادی زن یاد می‌کرد و تحجر نیز زن را موجودی ضعیف و تو سری‌ خور می‌پسندید که استحقاق ابتدایی‌ترین حقوق را هم ندارد.

نتیجه چنین شرایطی این بود که سطح معرفت زنان در قبل از انقلاب از سطح معرفت جامعه در حد پائین تری قرار گیرد. بی‌شک آن چیزی که زنان ایرانی در این تهاجم دو طرفه حفظ کرد همان آموزه‌های اسلام بود که نسل به نسل و سینه‌به‌سینه به زنان ما منتقل‌ شده بود و در بحبوحه انقلاب وقتی جمعیت میلیونی زنان در کنار مردان به خیابان آمدند همین حضور، به نشانه پیروزی انقلاب تعبیر شد.

بعد از پیروزی انقلاب و در چنین شرایطی بود که بسیج خواهران علمدار حضور فعالانه و عفیفانه زن در اجتماع شد، در زمان جنگ در پشت جبهه نقشی حیاتی در کمک‌رسانی و امداد به جبهه را ایفا نمود و بعد از جنگ نیز در عرصه‌های مختلف حضور فعالانه خویش را حفظ کرده است و با همین حضور، تزویر تجدد و جمود تحجر را باطل کرد.

انقلاب در مقیاس خود عامل جهش فرهنگی، سیاسی معرفتی جامعه زنان در ایران و بسیج بانوان نماد این ارتقاء معرفت شد.

انتهای پیام

درج دیدگاه